İnsanlığın
hayallerinden birisi; geleceği görebilmek. Yapılıp yapılmayacağı profesörlerden
köylü Mehmet’e kadar herkesi iştahlı tartışmalara sokan ender konulardan biri.
Yapılınca kimsenin
geleceğine bakmak istemeyeceği de tartışma konularından biri. Ancak şimdilik
biz bunları bir kenara bırakalım ve geleceği görebileceğimiz tüm teknolojiye
sahip olduğumuz bir zamanda yaşadığımızı varsayalım.
Teknolojik aletlere sahibiz ama bunu doğru bir şekilde harmanlamalıyız. Yemek yapar gibi.
Teknolojik aletlere sahibiz ama bunu doğru bir şekilde harmanlamalıyız. Yemek yapar gibi.
Peki! Neye
ihtiyacımız olurdu?
Geleceği
görecez ama nasıl? Ol diyince olmadığını
bilmemiz lazım. Arkasında bir ilim olması gerekiyor!
Gelin bir simülasyon
yapalım:
Karşımızda bir yol olduğunu hayal edin. Az sonra orda bir kaza
olacak. Bunu nasıl bilebiliriz? Veya kaza olup olmayacağı nelere bağlı?
Benim bulabildiğim bunlar tabi liste sadece bu kadar
değildir. (Yorum yaparak listeyi çoğaltmama yardımcı olabilirsiniz)
- Arabayı süren kişinin ruh hali
1. Hava durumu
2. Karakteri
3. Görev ve sorumlulukları
....
....
- Amacı(toplantıya geç kalmış olabilir)
- Refleksleri
- Yolun önce ki kaza raporu(yol sabıkalı olabilir)
- Arabanın bakımı
- İnsan psikolojisi
- ....
Ayrıca kazaya
karışan yayanın ve ortamdaki tüm kişilerin bu durumlarının bilinmesi gerekir.
Belki şoförün oğlu o an ters bişey yapıp şoförün dikkatini dağıtmış olabilir.
Burda çocuğunda az sonra ne yapacağını bilmemiz gerek.
Bunların tamamını bilip doğru şekilde analiz edersek geleceği görebiliriz. En azından ben öyle düşünüyorum.
Bunların tamamını bilip doğru şekilde analiz edersek geleceği görebiliriz. En azından ben öyle düşünüyorum.
Tabi şu anda bu bilgilerin tamamını tutacak hafıza ve
bilgilerin tamamını analiz edecek teknolojinin çok uzağındayız belki hiç
varamayabiliriz. Ancak varamayacağımız hayalini kuramayacağımız veya üzerinde
çalışamayacağımız anlamına gelmez.Değil mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder